مدرسة الشهيد هشام شتا الاعدادية بنات
اهلا بكم بين جدران منتدانا
للمشاركه يجب التسجيل اولا
نشكركم لحسن تعاونكم
مدرسة الشهيد هشام شتا الاعدادية بنات
اهلا بكم بين جدران منتدانا
للمشاركه يجب التسجيل اولا
نشكركم لحسن تعاونكم
مدرسة الشهيد هشام شتا الاعدادية بنات
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

مدرسة الشهيد هشام شتا الاعدادية بنات


 
الرئيسيةالبوابةأحدث الصورالتسجيلدخول
.
تم اضافه مناهج واسطوانات خاصه
 بالصف الاول والثاني والثالث الاعدادي
 بقسم الاسطوانات التعليميه
مع تمنياتنا بالنجاح والتفوق لكل الطالبات

بحـث
 
 

نتائج البحث
 
Rechercher بحث متقدم
مواضيع مماثلة
لوحه الشرف لوحه الشرف

لوحة الشرف لهذا الاسبوع






راديو سوا

أفضل 10 أعضاء في هذا المنتدى
ندا علام - 498
مواصفات الأمتحان للصف التالت الأعدادي 02009/2010) I_vote_rcapمواصفات الأمتحان للصف التالت الأعدادي 02009/2010) I_voting_barمواصفات الأمتحان للصف التالت الأعدادي 02009/2010) I_vote_lcap 
ليلي - 263
مواصفات الأمتحان للصف التالت الأعدادي 02009/2010) I_vote_rcapمواصفات الأمتحان للصف التالت الأعدادي 02009/2010) I_voting_barمواصفات الأمتحان للصف التالت الأعدادي 02009/2010) I_vote_lcap 
ToTa - 253
مواصفات الأمتحان للصف التالت الأعدادي 02009/2010) I_vote_rcapمواصفات الأمتحان للصف التالت الأعدادي 02009/2010) I_voting_barمواصفات الأمتحان للصف التالت الأعدادي 02009/2010) I_vote_lcap 
Iren - 170
مواصفات الأمتحان للصف التالت الأعدادي 02009/2010) I_vote_rcapمواصفات الأمتحان للصف التالت الأعدادي 02009/2010) I_voting_barمواصفات الأمتحان للصف التالت الأعدادي 02009/2010) I_vote_lcap 
مريم - 124
مواصفات الأمتحان للصف التالت الأعدادي 02009/2010) I_vote_rcapمواصفات الأمتحان للصف التالت الأعدادي 02009/2010) I_voting_barمواصفات الأمتحان للصف التالت الأعدادي 02009/2010) I_vote_lcap 
محمد المهدى - 59
مواصفات الأمتحان للصف التالت الأعدادي 02009/2010) I_vote_rcapمواصفات الأمتحان للصف التالت الأعدادي 02009/2010) I_voting_barمواصفات الأمتحان للصف التالت الأعدادي 02009/2010) I_vote_lcap 
shrouk - 39
مواصفات الأمتحان للصف التالت الأعدادي 02009/2010) I_vote_rcapمواصفات الأمتحان للصف التالت الأعدادي 02009/2010) I_voting_barمواصفات الأمتحان للصف التالت الأعدادي 02009/2010) I_vote_lcap 
aya ayoya - 35
مواصفات الأمتحان للصف التالت الأعدادي 02009/2010) I_vote_rcapمواصفات الأمتحان للصف التالت الأعدادي 02009/2010) I_voting_barمواصفات الأمتحان للصف التالت الأعدادي 02009/2010) I_vote_lcap 
سماء طه محمد - 28
مواصفات الأمتحان للصف التالت الأعدادي 02009/2010) I_vote_rcapمواصفات الأمتحان للصف التالت الأعدادي 02009/2010) I_voting_barمواصفات الأمتحان للصف التالت الأعدادي 02009/2010) I_vote_lcap 
اميره محمد - 25
مواصفات الأمتحان للصف التالت الأعدادي 02009/2010) I_vote_rcapمواصفات الأمتحان للصف التالت الأعدادي 02009/2010) I_voting_barمواصفات الأمتحان للصف التالت الأعدادي 02009/2010) I_vote_lcap 
دعم مستشفي سرطان الاطفال
العالم الان


 

 مواصفات الأمتحان للصف التالت الأعدادي 02009/2010)

اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
ندا علام
Admin
Admin
ندا علام


انثى
عدد الرسائل : 498
نقاط : 6682
تاريخ التسجيل : 03/02/2009

مواصفات الأمتحان للصف التالت الأعدادي 02009/2010) Empty
مُساهمةموضوع: مواصفات الأمتحان للصف التالت الأعدادي 02009/2010)   مواصفات الأمتحان للصف التالت الأعدادي 02009/2010) Emptyالجمعة ديسمبر 04, 2009 11:55 am

Ministry of Education
ثالثة اعدادى ELT Counsellor’s Office


Specifications for Third Year Preparatory Certificate Examination 2009-2010

English Time: 2 ½ Hours


A Language Functions (7 Marks)



1-Finish the following dialogue3 Marks)

A dialogue with three (3) deletions is provided. The students are asked to fill lit the deletions with the correct language forms, related to those in the set books. The situation in which the dialogue takes place is described briefly, but clearly. The first exchange should be in full. (One mark each)

2-Write what you would say in each of the following situations: (4 Marks)
Four (4) situations are described, briefly but clearly. Students are asked to write what they would say in each situation. (One mark each)


B Reading Comprehension(14 Marks)



3- Read and match: (5Marks)

Students are asked to match five (5) parts of sentences, meanings, opposites or questions and answers, based on the material in the Set Books. (5items in column A and 6 items in column (Half a mark each)

4- Read the following, then answer the questions: (9 Marks)

A text (unseen in the Set Books) of about one hundred and twenty (120) words is provided.

This can be a short story, a factual text, a table or a letter. Most lexical items and all structures in the text should be from the Set Books.

The students are required to answer three (3) open-ended questions and three (3) multiple-choice questions with four (4) options each. These questions should test the following reading comprehension skills:

* extracting information * giving the main idea

* understanding reference * guessing the meaning of vocabulary in context

(One and a half marks for each question).


C-Usage & Writing (13 Marks)



5- Choose the correct answer from a. b. c or (4 Marks)

Eight ( varied multiple-choice items (4 vocabulary & 4 structure) based on the Set Books are provided. The students are asked to choose the ‘correct answer from the four (4) options given. (Half a mark each)

7-Read and correct the underlined words: (4 marks)

Four (4) sentences, with an underlined error in each, are provided. Students are required to correct the error in each sentence. All lexical items and structures should be from the Set Books.

8-a-Write a paragraph of five (5) sentences on: (5Marks)

Students are asked to write a paragraph of five (5) sentences using the information given

in a table , form, key words, guiding points or instructions. (One mark each) OR

b-Write a letter / an e-mail to....

Students are asked to write a friendly or family letter or an e-mail using the information provided.


D- The Reader (6 Marks)



9- a Answer the following questions : (2 open-ended questions) (4 Marks)

Students are asked to answer 1 open-ended question. (4 marks each)

b Complete the following to make meaningful sentences: (Two completion items)

Students are asked to answer 1 question only. (2 Marks)

( Total : 40 ÷ 2 = 20 Marks for each term )
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
https://haramforgirls.ahlamontada.com
 
مواصفات الأمتحان للصف التالت الأعدادي 02009/2010)
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» عينة من أسئلة Timss _ للصف الثاني الاعدادى
» تدريبات مجاب عنها عن قارة اسيا للصف الثالث الاعدادي (power point
» الحاسب الالى للصف الثالث الترم الثانى باوربوينت

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
مدرسة الشهيد هشام شتا الاعدادية بنات :: المراحل التعليمية :: الصف الثالث الاعدادي-
انتقل الى: